Specificaties van producten

Om u als klant nog beter van dienst te kunnen zijn ontwikkeld Salland Automatisering dagelijks met een team van experts door aan haar website. Als u op of aanmerkingen heeft m.b.t. de functionaliteit van onze site en/of forum kunt u dit hier aan ons laten weten.

Moderator: Salland Moderators

Specificaties van producten

Berichtdoor Smak op ma feb 08, 2010 5:09 pm

Dag,

Ik vind de specificaties die bij de producten worden gegeven soms nogal matig. Ik zou graag meer technische specificaties etc zien bij veel producten en dan met name bij de PC Componenten.
Waarschijnlijk wordt dit weer automatisch ingevuld ofzo? En is het daardoor niet mogelijk om dit uit te breiden, maar ik zeg het toch maar even :lol:

Bij een 'concurrent' (sorry :P) zie ik dat ze soms toch echt een uitgebreider lijstje hebben...
Verder kijk ik natuurlijk ook wel op tweakers etc, maar ik heb me toch een paar keer afgevraagd of er toch nog een verschil in de producten zat.

Zo zijn er soms ook producten die in prijs verschillen, maar precies hetzelfde lijken.
Met vriendelijke groet,

Mart 'Smak' Meijerink
smak@ram-gaming.nl
www.ram-gaming.eu
Smak
Lid

Re: Specificaties van producten

Berichtdoor Nemesizz op ma feb 08, 2010 7:21 pm

De specificaties worden (volgens mij) grotendeels van de site van de fabrikant gehaald....en laten die nou in best veel gevallig errrrrug onduidelijk zijn (niet altijd).
Simpel voorbeeldje van videokaarten, ik kon alleen bij Sapphire achterhalen welke power connectors de kaart nodig was (voor een paar modellen kaarten), veel fabrikanten zetten dat er niet of niet duidelijk bij.
Ook zetten fabrikanten van moederborden er vaak niet bij dat het 2e of 3e PCI-e 16x eigenlijk helemaal geen 16x slot is, maar geen 4x of gesplit naar 2x 8x (lekker dubbel :lol: ) enz enz.

Dat is volgens mij de voornaamste reden waarom bepaalde dingen niet geheel duidelijk zijn bij bepaalde producten/merken.

Dat de prijs van 2 dezelfde producten soms verschilt kan komen omdat het dan van verschillende leveranciers komt.
Ook zijn er soms dingen in het magazijn op voorraad en die veranderen dan niet meer van prijs (tenzij je er nadrukkelijk op wijst *kuch*).
Dan hebben ze bijvoorbeeld Processor A voor 100 euro op voorraad die ze hebben ingekocht van Leverancier A, vervolgens krijgen ze geen Processors meer van Leverancier A en gaan over op Leverancier B, die leverd die zelfde processor maar dan voor 75 euro ofzo.

Nu zal alles niet helemaal kloppen, maar zo zal het waarschijnlijk wel zo'n beetje gaan.
"You should not fear the dark itself, but whats in it"
Nemesizz
Forum Addict

Berichtdoor Smak op do feb 11, 2010 2:17 pm

Een reactie van Zandbergen (of een andere Salland medewerker) zou toch nog even op zijn plaats zijn, of is die niet zo actief op het forum als ik dacht?

Al is het alleen maar om aan te geven dat Nemesizz hier gelijk heeft, dat dat dus de voornaamste reden is waarom het niet zo compleet weergegeven wordt als ik zou willen zien.
Met vriendelijke groet,

Mart 'Smak' Meijerink
smak@ram-gaming.nl
www.ram-gaming.eu
Smak
Lid

Berichtdoor Zandbergen op do feb 11, 2010 4:21 pm

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum, het is immers niet onze 'main' support mogelijkheid.

We hebben inmiddels bijna 300.000 producten op onze site staan, hier alle specificaties van bijhouden en uitbreiden is helaas niet zomaar mogelijk.
Dagelijks zijn mijn collega's van de afdeling PM (Product Management) druk bezig met het verbeteren van de specificaties bij de producten en categorieën, maar zoals gezegd zijn het erg veel producten.
Er zijn overigens genoeg sites waarbij totaal geen specificaties worden weergegeven, slechts een link naar de fabrikant en in sommige gevallen dat nog niet eens.

Het is daarom altijd verstandig om de site van de fabrikant te bekijken voor de meest uitgebreide lijst met specificaties.

Mocht u een verschil niet kunnen vinden, dan kunt u uiteraard altijd een e-mail sturen naar pm@salland.eu; zij zullen vervolgens het e.e.a. voor u nakijken.

Hopelijk is het iets duidelijker waarom dit niet zo 1,2,3 mogelijk is ;)
Met vriendelijk groet,

Sam Zandbergen
Zandbergen
Site Admin

Berichtdoor Smak op do feb 11, 2010 5:24 pm

Ja bedankt ;),

Ik zal dan meer naar de site van de fabrikant gaan. Dit deed ik nog niet heel veel.
Alleen als die al 'half' compleet is zoals Nemesizz zei... dan wordt het idd lastig :P
Met vriendelijke groet,

Mart 'Smak' Meijerink
smak@ram-gaming.nl
www.ram-gaming.eu
Smak
Lid

Berichtdoor Zandbergen op vr feb 12, 2010 4:14 pm

Fabrikanten zijn inderdaad niet altijd even netjes daarmee, hier hebben wij zelf ook veel problemen mee.

Voornamelijk Sapphire is erg lastig te achterhalen, zij geven geen partnummers weer op hun website.

Maar we doen onze best om de info via leveranciers/fabrikanten alsnog te achterhalen. :wink:
Met vriendelijk groet,

Sam Zandbergen
Zandbergen
Site Admin

Keer terug naar Opmerkingen functionaliteit website en forum