De specificaties worden (volgens mij) grotendeels van de site van de fabrikant gehaald....en laten die nou in best veel gevallig errrrrug onduidelijk zijn (niet altijd).
Simpel voorbeeldje van videokaarten, ik kon alleen bij Sapphire achterhalen welke power connectors de kaart nodig was (voor een paar modellen kaarten), veel fabrikanten zetten dat er niet of niet duidelijk bij.
Ook zetten fabrikanten van moederborden er vaak niet bij dat het 2e of 3e PCI-e 16x eigenlijk helemaal geen 16x slot is, maar geen 4x of gesplit naar 2x 8x (lekker dubbel

) enz enz.
Dat is volgens mij de voornaamste reden waarom bepaalde dingen niet geheel duidelijk zijn bij bepaalde producten/merken.
Dat de prijs van 2 dezelfde producten soms verschilt kan komen omdat het dan van verschillende leveranciers komt.
Ook zijn er soms dingen in het magazijn op voorraad en die veranderen dan niet meer van prijs (tenzij je er nadrukkelijk op wijst *kuch*).
Dan hebben ze bijvoorbeeld Processor A voor 100 euro op voorraad die ze hebben ingekocht van Leverancier A, vervolgens krijgen ze geen Processors meer van Leverancier A en gaan over op Leverancier B, die leverd die zelfde processor maar dan voor 75 euro ofzo.
Nu zal alles niet helemaal kloppen, maar zo zal het waarschijnlijk wel zo'n beetje gaan.