Raar probleem met Modern Warfare 1 & 2

U kunt hier terecht voor vragen, opmerkingen en discussies over games en consoles en aanverwante zaken.

Moderator: Salland Moderators

Raar probleem met Modern Warfare 1 & 2

Berichtdoor Jimjansen op za dec 12, 2009 9:09 pm

Hallo mensen,

Ik hoop dat ik dit hier op de juiste plek plaats.

Ik heb sinds een tijdje rare problemen met Call of Duty 4: Modern Warfare en Modern Warfare 2. (Waarschijnlijk omdat ze op grotendeels dezelfde engine lopen)
Dit heb ik in geen 1 andere game.

Het probleem:
Ik krijg rare 'slow motion' effecten in Single player. Niet als in een lage framerate (Die zit als dat gebeurd meestal rond de 40, hoewel dat ook niet acceptabel is voor mijn systeem.)
Ik heb ook lagg problemen in sommige maps in de multiplayer, ik denk dat dit door hetzelfde veroorzaakt wordt. Het gebeurd ook alleen in de grotere, drukkere maps. (Favela, Highrise, Estate etc)
En totaal niet in de kleinere maps. (Afghan, Rust, Scrapyard, Terminal etc)
Ik heb even gekeken naar de framerate, deze dropped zeer onregelmatig en op rare momenten, en altijd komen die slow motion problemen met de framerate drops.
De framerates zijn ook zeer onregelmatig. Ik heb de framerate plots van 200 naar 30 zien gaan, zonder verandering van omgevinging. En dan ook weer terug, en weer laag, etc
In multiplayer is de lagg constant.
De lagg in multiplayer is heel af en toe als slow motion, net zoals in de single player. Maar over het algemeen schiet ik elke seconde een meter door.
Het probleem gebeurde plots. Voordat ik MW2 had, maar niet voordat ik MW1 had. Eerst liep MW altijd prima, kwam zelden onder de 100fps op de hoogste settings.
Het is plots gekomen, maar ik weet niet waardoor of waarna.

Geprobeerde Suggesties:

Ik noem hier alles wat ik al geprobeerd heb. Zelf Activision Customer Support kon er niks mee, en verwees me door aan de maker van mijn pc. In dit geval Salland, dus.
-Alle achtergrond programma's afsluiten exclusief Windows applicaties in msconfig en met gamebooster.
-Cpu snelheid terug naar normaal zetten, en all 'turbo' opties uitgezet.
-Catalyst AI uitgezet.
-Graphics settings op het laagste gezet.
-Grafische en geluids drivers upgedate.
-Portfowarden, ip adres statisch gemaakt + UPNP aangezet
-Virtual drives uitgezet
-Steam Community uitgezet

Mijn systeem:
Moederboord: Gigabyte UD3R
CPU: Intel Core i7 920, overclocked to 3,6ghz met Prolimatech Megahalems.
Geheugen: Corsair 1600mhz 4GB DDR3
Videokaart: Club 3D Ati Radeon 4870x2 2048mb
Voeding: Cooler Master Real Power 700w
Harde Schijf: Western Digital Caviar Black 640gb
Kast: Cooler Master CM690
Scherm: Samsung Syncmaster 226BW (1680x1050)
Besturing: Windows XP 32bit, SP2

Volgens mij heb ik nu alle info gegeven die ik kon geven. Als iemand nog iets meer wil weten, meld het even en ik zal zien wat ik kan doen.

Ik ben echt een beetje ten einde raad hier. Activision weet het niet, de mensen op 2 verschillende forums (Infinity Ward Forum, Black Mesa Source Forum) hadden ook geen idee.
Enige suggesties zijn erg gewaardeerd. Bedankt alvast.
Jimjansen
Newbie

Re: Raar probleem met Modern Warfare 1 & 2

Berichtdoor Rouke op za dec 12, 2009 11:25 pm

Ik weet het écht niet, maar gebeurt het vaak op hetzelfde punt?
Of is het vaak random?
Ik zou -in eerste instantie- denken aan 'n hardware failure..
of 'n corupte sector op je hardeschijf.. :wink:
**Rouke zegt afscheid, internet abo opgezegd, maligne lymfekliertumor geconstateerd**
*'it was fun while it lasted'*
*volgt gij intuïtie, luistert naar uwe lichaam & geloof niet (meer) in het kapitalisme*

good luck@every one over here.

ow ja.. Rouke is per 15 Juli écht offline. ;-)

accounts kunnen offline p/16e
Rouke
Forum Addict

Berichtdoor Nemesizz op za dec 12, 2009 11:44 pm

Kun je ook eens 1 van de 2 GPU cores uitzetten? Soms kun je met een SLI/Crossfire setup (dus ook de dual kaarten) met bepaalde games microstuttering krijgen. Je krijgt dan slow downs, echter de framerates blijven nog gewoon "normaal".
Dit komt (tenminste dat begreep ik ervan) doordat er een kleine vertraging zit tussen de communicatie tussen de ene en de andere GPU core.

Of het hele verhaal klopt weet ik niet zeker, want ik heb dezelfde symptonen als microstuttering af en toe (alleen met WoW) echter gebruik ik een single kaart. Daarnaast zit m'n framerate dan op 40-45-50 FPS maar reageert alsof ie op 20 of lager FPS zit.

Moederboord: Gigabyte UD3R
CPU: Intel Core i7 920, overclocked to 3,6ghz met Prolimatech Megahalems.
Geheugen: Corsair 1600mhz 4GB DDR3
Videokaart: Club 3D Ati Radeon 4870x2 2048mb
Voeding: Cooler Master Real Power 700w
Harde Schijf: Western Digital Caviar Black 640gb
Kast: Cooler Master CM690
Scherm: Samsung Syncmaster 226BW (1680x1050)
Besturing: Windows XP 32bit, SP2

Beetje jammer van zo'n systeem eigenlijk.... Ding kan niet meer dan 3.2GB totaal gebruiken (dus RAM + videogeheugen + de rest), en dan zit er ook nog eens een videokaart in van 2GB.
Kan ook een boosdoener zijn (merk zelf, als ik een systeem onder handen krijg met 4GB of meer icm een 32-bit OS dat het systeem trager reageert dan wanneer er 'slechts' 3 of 2GB inzit...heb alleen geen harde cijfers om het goed te onderbouwen).
"You should not fear the dark itself, but whats in it"
Nemesizz
Forum Addict

Berichtdoor Jimjansen op za dec 12, 2009 11:54 pm

Rouke schreef:Ik weet het écht niet, maar gebeurt het vaak op hetzelfde punt?
Of is het vaak random?
Ik zou -in eerste instantie- denken aan 'n hardware failure..
of 'n corupte sector op je hardeschijf.. :wink:

Het is over het algemeen op dezelfde punten in de map ja. BIj multiplayer is het echter constant.
En ik bedankt voor de ideeen, maar ik heb verder eerlijk gezegd geen idee hoe ik er achter zou kunnen komen of ik hardware failure/corupte harde schijf heb.
Zou het dan overigens niet in meerdere games moeten gebeuren?

Nemesizz schreef:Kun je ook eens 1 van de 2 GPU cores uitzetten? Soms kun je met een SLI/Crossfire setup (dus ook de dual kaarten) met bepaalde games microstuttering krijgen. Je krijgt dan slow downs, echter de framerates blijven nog gewoon "normaal".
Dit komt (tenminste dat begreep ik ervan) doordat er een kleine vertraging zit tussen de communicatie tussen de ene en de andere GPU core.

Of het hele verhaal klopt weet ik niet zeker, want ik heb dezelfde symptonen als microstuttering af en toe (alleen met WoW) echter gebruik ik een single kaart. Daarnaast zit m'n framerate dan op 40-45-50 FPS maar reageert alsof ie op 20 of lager FPS zit.

Beetje jammer van zo'n systeem eigenlijk.... Ding kan niet meer dan 3.2GB totaal gebruiken (dus RAM + videogeheugen + de rest), en dan zit er ook nog eens een videokaart in van 2GB.
Kan ook een boosdoener zijn (merk zelf, als ik een systeem onder handen krijg met 4GB of meer icm een 32-bit OS dat het systeem trager reageert dan wanneer er 'slechts' 3 of 2GB inzit...heb alleen geen harde cijfers om het goed te onderbouwen).

Tja, ik ben van plan een update naar W7 te regelen, dat wordt dat waarschijnlijk een 64bit. Aan de andere kant heb ik gehoord dat de Source engine problemen heeft met draaien op een 64bit os.
En ik ben een te grote Half-Life fan om dat op te geven voor wat extra geheugen.

Dat micro stuttering verhaal heb ik nog niet eerder gehoord, maar dat kan het ook niet zijn.
Ik had even opgezocht hoe een core kan worden uitgezet. Dit wordt gedaan door catalyst a.i uit te zetten, en dit heb ik helaas al geprobeerd.
In ieder geval bedankt voor de suggestie.
Jimjansen
Newbie

Berichtdoor Nemesizz op zo dec 13, 2009 12:12 pm

Betreft 64-bit Windows, lijkt me raar dat zoiets als Source engine het niet goed doet op een 64-bit OS, gezien het zo populair is zou je verwachten dat er wel patches voor zouden komen.
Tot nu toe heb ik zelf alleen af en toe wat probleempjes gehad met randapparatuur (fabrikant die te lui is drivers te maken voor Vista/W7) en DOS applicaties (maarja, wie draait die nog?) en voor de rest werkte alles nog gewoon qua software.

Ik zou als ik jou was zeker overstappen naar een 64-bit Windows (bijvoorkeur Vista of Win7). Zelf gebruik ik Vista 64-bit en die is in veel gevallen sneller dan toen ik nog XP-32bit gebruikte (nadat ik de upgrade van 2 naar 4GB had gemaakt).
En mocht Source totaal niet werken onder 64-bit, kun je altijd nog overwegen een multiboot te maken (ene partitie Win7 64-bit bijv en de andere partitie alsnog win xp 32-bit). Al hebben sommige Win7's ook de optie om in XP modus te draaien.

Bad sectors kun je makkelijk opsporen met HDTune, werkt een stuk beter dan de schijfcontrole van Microsoft. Een uitgebreide scan kan wel even duren maar je kan dan wel duidelijk zien of de schijf nog goed is of niet.
"You should not fear the dark itself, but whats in it"
Nemesizz
Forum Addict

Berichtdoor Jimjansen op di dec 15, 2009 8:08 pm

Ik heb eindelijk de oplossing gevonden! Bedankt voor de hulp.

Ik was daarnet aan mijn CPU aan het sleutelen. Even kijken hoe hij het zou doen met 1 core, zonder hyper threading.
En ja hoor, hij doet het prima.
Dus ik daarna alle cores weer aan zetten, alleen hyper threading uit zetten. Doet het nog steeds.
Dus het ligt hem echt aan de hyper threading.

Alsnog geen ideale oplossing, hyper threading disablen, maar beter dan niks...
Jimjansen
Newbie

Keer terug naar Games & consoles