Laat ik bij het begin beginnen.
Ik heb op 11 Juli 2009 onderdelen besteld voor mijn eigen computer. Dit omdat ik toe ben aan een eigen PC en de computer die bij mijn broertje op de kamer staat verouderd is. Ik heb het er met de vader van de vriendin die ik destijds had over gehad wat voor computer het moest worden en dat was duidelijk: een game systeem. Zo gezegd zo gedaan, op een middag met hem de hele computer bij elkaar gezocht met alle onderdelen. Nu had ik tijdens het samenstellen al een paar vragen voor hem omdat ik toch wel het een en ander over de hardware van computers wil leren en ik hier niet erg veel van af weet. Hieruit werd mij duidelijk dat hij echt verstand van computers heeft en ook omdat hij zei dat sommige delen minder goed met elkaar werken. Hier de onderdelen die erin zitten:
# Omschrijving
140140 Samsung SH-S223B/BEBE S-ATA, Bulk, Zwart
74506 Asus EAH4850 MATRIX/HTDI/512M 512 MB
42289 Samsung SH-D163B 16 X, 48 X, SATA, OEM, Zwart
48757 Samsung Spinpoint F1 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
129559 Intel Core 2 Quad Q8400 2.66 GHz, 1333 MHz, 4 MB , Boxed
34619 Antec Sonata III 500 Zwart, 500 Watt
59419 Corsair TWIN2X4096-8500C5D 4 GB, PC8500, 1066 MHz, Kit Of 2
49214 Asus P5Q Pro
Zo gezegd zo gedaan, ik had alles besteld terwijl zij nog op vakantie waren in Mallorca en ik maar wachten tot ik de onderdelen had en zij terug waren. Ik zou eindelijk mijn eigen computer hebben
Maar nu, sinds een paar maanden terug kreeg ik ineens BSOD's. Dit was met Windows XP, Service Pack 3. Ik vond dit al raar omdat hij tot dan toe perfect liep en ik nergens problemen mee had. Maarja, een keer een Blue Screen is niet zo erg. Kan gebeuren. Maar na een tijdje werd het steeds erger, ik kreeg vaker Blue Screens en ik kon niet meer achter mijn computer zitten zonder mij zorgen te maken over wanneer hij het weer zou doen.
Toen met een vriend op school erover gehad en we kwamen tot de conclusie om Windows7 64Bit er maar op te zetten. Als het een probleem met het OS zou zijn zou het op deze manier verholpen zijn. (Hij heeft trouwens zijn eigen computer samengesteld en in elkaar gezet en voor zover ik weet heeft hij nooit echt problemen gehad).
Dit ging een tijdje goed, totdat ik weer van die vervelende blauwe schermen kreeg
Nu was het ondertussen uit met de meid waarmee ik destijds had, maar ik mocht zeker nog eens langskomen met mijn computer zodat hij er naar kon kijken. Hij heeft het een en ander gedaan en ook met de BIOS en een nieuwe driver voor mijn Moederbord gedownload en geïnstalleerd. Toen liep hij weer een tijdje maar toch kreeg ik voor de zoveelste keer een BSOD na een tijdje. En het rare is dat ik de ene keer een paar keer een Blue screen achter elkaar krijg bij het opnieuw opstarten als er eens een geweest is, en soms kon ik zo 3uur achter mijn computer zitten zonder problemen. Ondertussen is het echter zo erg dat ik ten einde raad ben..
Het verwijderen van een van de twee RAM kaartjes heb ik geprobeerd maar dan start Windows7 niet op.. Hij start helemaal op tot het bureaublad, daar blijft hij hangen met een leeg bureaublad en de Taakbalk.
Blue screens die ik gehad heb en die ik het vaakst heb gehad:
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
PAGE_FAULT_IN_NON_PAGED_AREA
MEMORY_MANAGEMENT
Nu weet ik zelf niet meer wat het is en zou ik eigenlijk willen weten waar jullie denken dat het aan kan liggen of wat een oplossing kan zijn.
Ik heb Memtest nog niet geprobeerd omdat ik er 4Gig RAM geheugen in heb zitten en op de test staat dat de test alleen bedoeld is voor onder de 4Gig. Ook omdat zoals ik beschreven had mijn Pc met 1 RAM stick erin niet opstart..
Ik kan ook mijn hele computer opsturen naar Salland maar omdat dit mij nogal wat kan gaan kosten i.v.m. verzendkosten en dergelijke (mijn pc is behoorlijk zwaar met die kast) wil ik het eerst zo eens proberen.
Ik weet niet of jullie hier wat mee kunnen en of ik hem alsnog naar Salland moet sturen, maar het is het proberen waard. Mochten er nog dingen zijn die jullie verder willen weten dan post het maar en ik zal antwoord.
MvG,
Victor