Ventilatoren geluid..

U kunt hier terecht voor vragen, opmerkingen en discussies over overclocking en cooling.

Moderator: Salland Moderators

Ventilatoren geluid..

Berichtdoor Rune300 op vr jul 02, 2010 9:29 pm

Ik heb laatste tijd nogal last van de geluid die mijn pc maakt ( waarschijnlijk komt het door die hitte OF een beetje stof (wat ik betwijfel ) maar 's avonds als het wat koeler is maakt mijn pc nog steeds een beetje lawaai.
Ik wil dat graag voorkomen want toen ik de pc net nieuw binnen kreeg toen hoorde je de pc bijna niet en nu zeker wel wat beter.
Op internet heb ik het een en het ander gelezen van een nieuw ventilatoortje kopen ofzoiets, Maar ik weet het nog niet zeker...
Dus Is het erg dat mijn pc een beetje lawaai maakt? ( het is btw. wel een nieuwe pc ik kan anders ook wel de spec's geven als het nodig is )

mvg,

Danny
Rune300
Newbie

Re: Ventilatoren geluid..

Berichtdoor jim423 op vr jul 02, 2010 10:32 pm

Ik zou de klep van de zijkant afhalen (bevestiging afhankelijk van de case, meestal 2 schroeven op achterzijde) en dan eens kijken of je stof ziet in de roosters.
Waarschijnlijk koelt je pc gewoon harder door het warme weer.
CPU: i7 920 4 GhzVGA Kaart: XFX GTX275Voeding: Corsair HX1000Monitor(en): Acer X243
CPU Koeler: Coolermaster V10 BLUEGeheugen: Corsair 1600 Mhz DDR3Opslag: 10.5 TB WD Caviar GPBesturingssysteem: Windows 7 x64
Moederbord: Gigabyte UD4P X58Geluidskaart: Realtek SoundmaxBehuizing: Antec 900Overige: Alphacool case LCD
jim423
Forum Addict

Berichtdoor Rune300 op vr jul 09, 2010 3:30 pm

En gebeurd dat bij u dan niet? Want als het inderdaad klopt wat u zegt ( dat het door de warme weer komt ) dan zou iedereen tog er last van hebben?
Rune300
Newbie

Berichtdoor jim423 op vr jul 09, 2010 4:43 pm

Ik weet niet wat uw kamertemperatuur is, maar als deze 28 graden of hoger is zal hij harder koelen. Mijn pc hoor je ook duidelijker.
Maar met de standaard koeling heb je hier veel meer last van dan met een aftermarket koeling van bijv, Scythe, Thermaltake, Noctua of Coolermaster.
Dit omdat deze 120mm fans gebruiken in het algemeen welke veel geruislozer zijn op hogere toerentallen.

Maar het kan ook iets anders zijn, dus even de klep eraf en dan luisteren welke fan het geluid maakt. Dan kunt U die aanpakken.
CPU: i7 920 4 GhzVGA Kaart: XFX GTX275Voeding: Corsair HX1000Monitor(en): Acer X243
CPU Koeler: Coolermaster V10 BLUEGeheugen: Corsair 1600 Mhz DDR3Opslag: 10.5 TB WD Caviar GPBesturingssysteem: Windows 7 x64
Moederbord: Gigabyte UD4P X58Geluidskaart: Realtek SoundmaxBehuizing: Antec 900Overige: Alphacool case LCD
jim423
Forum Addict

Keer terug naar Overclocking, Cooling & Casemodding