Radeon 5770 met kuren

U kunt hier terecht voor vragen, opmerkingen en discussies over videokaarten en monitoren.

Moderator: Salland Moderators

Re: Radeon 5770 met kuren

Berichtdoor Nemesizz op wo jul 28, 2010 9:18 am

Nou, ten eerste, dan werkt m'n andere PC uiteraard niet meer, ten tweede, word het dan erg rommelig (ben geen piet-leut als het om rommel gaat, maar zoiets met al die draden overal vind ik toch niet prettig op m'n bureau).

Kan nog proberen de PCI-e stekker te meten, ga (denk ik) vandaag ook nog kijken wat er gebeurt als ik een Earthwatts 500W eraan hang (die "jat" ik uit een andere PC van mij...die m'n broer normaal gesproken gebruikt).

Nu word mij vaak RMA aangeraden, maar ben veel te "bang" dat ik dan vervolgens doodleuk 35 euro moet dokken, en bijna (160+35) 200 euro betalen voor een 5770 is gekkenwerk, omdat dit probleem zo verrekte moeilijk te bewijzen is.

EDIT
Net dus een Earthwatts 500W aan de PC gehangen en gaan testen. De voltage lijnen (24-pins 12V) is iig minder stabiel volgens de sensors, maar die is toch anders dan de 12V op de molex bijvoorbeeld (tenminste, tijdens metingen met multimeter...sensors kunnen er nog wel eens naast zitten). Anyway, PC start gewoon, DMC4 benchmark draait gewoon (850/1200 handmatig, fan 60% handmatig) daarna 3dMark06 die draaide ook gewoon, en vervolgens iets van 45 min tot een uur ofzo WoW gedaan, en draait ook gewoon.

Ik vrees dus dat er iets mis is met de combinatie van die Antec NeoHE550 met die Radeon. Want de voeding opzich is stabiel, de kaart opzich is ook goed (blijkbaar), maar die 2 samen is hell on earth.
Nu komt dus waarschijnlijk het rotte klusje van de NeoHE en de Earthwatts omwisselen...(of ik moet toch een 430W pakken, hoef ik de kabels niet uit m'n kast te wrikken).

Ik blijf het maar een raar geval vinden.

BTW, multimeter op de PCI-e stekker wil niet...de meetpennen zijn te lang of...de kast te krap (denk het laatste) en anders moet ik op de kaart zelf direct meten, maar doe dat liever niet omdat de kans op kortsluiting iets te groot is.
"You should not fear the dark itself, but whats in it"
Nemesizz
Forum Addict

Berichtdoor jim423 op wo jul 28, 2010 1:05 pm

Nee klopt zou ik ook niet doen tenzij je een hele vaste hand hebt :mrgreen:
Nou dat wordt een voedingendans dan, kun je die neoHE550 niet in je broers pc testen dan ?
CPU: i7 920 4 GhzVGA Kaart: XFX GTX275Voeding: Corsair HX1000Monitor(en): Acer X243
CPU Koeler: Coolermaster V10 BLUEGeheugen: Corsair 1600 Mhz DDR3Opslag: 10.5 TB WD Caviar GPBesturingssysteem: Windows 7 x64
Moederbord: Gigabyte UD4P X58Geluidskaart: Realtek SoundmaxBehuizing: Antec 900Overige: Alphacool case LCD
jim423
Forum Addict

Berichtdoor Nemesizz op wo jul 28, 2010 1:33 pm

Als ik wat meer puf heb (knollen zijn nu wel weer op....prut gezondheid) denk ik dat ik em omwissel met m'n NeoHE430. Dan kan ik tenminste die kabel chaos laten zitten.
En de coolermaster Mystique is nou niet een van de fijnste kasten om kabels door te halen (veel erg scherpe randen en erg weinig ruimte), en uiteraard moet de hele meuk (moederbord, videokaart, geluidskaart) uit de kast omdat (geweldig design...not) de voeding er anders niet uit kan. Kost ook weer allemaal moeite en energie, iets waar ik regelmatig een tekort aan heb.

Maar goed, als een andere voeding het probleem oplost ben ik (redelijk) tevreden.
Nemesizz
Forum Addict

Berichtdoor Nemesizz op do jul 29, 2010 11:37 am

Voeding nu uitgewisseld met de andere PC (NeoHE430).

Wat een helse klus is het om de voeding uit die coolermaster kast te krijgen. Binnen 10 sec had ik mezelf al verwond, vervolgens ben je ongeveer 20 minuten bezig om het moederbord eruit te krijgen (echt extreem krap...en dat voor een midi tower) en voeding eruit. Vervolgens naar de andere PC en met 10 minuten heb je de ene voeding eruit en de ander er alweer in en draait de PC alweer (Antec kast).
De NeoHE550 dus in de andere PC geplant, en de NeoHE430 in m'n main-rig, moederbord erweer in (bijna net zo shit als eruit halen, krappe boel...past amper een full-size atx in in die kast) boel aangesloten en getest. En so far so good, DMC4 benchmark is volledig afgerond en de kaart werd zo'n graad of 74. Nu hoop ik dat ie het blijft doen, kan geen zin aan krijgen de boel weer uit te wisselen...dan mag ik eerst wel een fatsoenlijke kast kopen.
Nemesizz
Forum Addict

Vorige

Keer terug naar Videokaarten & Monitoren